Tørklæder!!

 Mandag d.30 April 2007 | Michael | Film og tv
Altså er det kun mig der synes det burde være påbudt at have tørklæde på, på talerstolen i folketinget?

Jeg kan se adskillige tilfælde hvor det ville være en politisk fordel at tilsløre ens bagdel, altså assigtet... Der hvor der kommer mundlort ud af

Jeg kan forresten overhovedet ikke se hvorfor muslimske mænd vil ha at deres kvinder går med tørklæde.. Det overlader jo bare mere til fantasien!!

Jeg havde for nyligt besøg af en tørklæde-bærende araber pige og da hun tog stoffet af hovedet så var der bare helt almindeligt hår inden under!!! Spørg om jeg var skuffet??

Jeg havde jo troet at der ville udfolde sig et sandt helvede af flammende gift spyttende brille slanger. Men nej, bare hår!! Ingen bomber. Bare hår!!

Men for at vende tilbage til politikken, jeg elsker logikken: "tørklæder hører ikke hjemme på talerstolen"!! Nå kære venner, men det gør løgn og robotter altså heller ikke, men det forhindre jo ikke statsministeren i at stå der.

Anders Fogh, Cybernegtisk man-machine, sendt fra fremtiden for at bore sin tunge op i numsen af Bush.
 yasmina
SÅDAN!!!
 2007-04-30 19:37:11
 Ellen
Tørklæder eler ikke tørklæder....Jeg er bare så pisse træt af den diskussion. Så tag dog de tørklæder af for fanden.Det er muligt at Fogh og co omgås sandheden letsindigt, men han har i det mindste ikke elefanthue på. Jeg mener, ....ingen tørklæder på talerstolen.
Hvad er mest vigtigt...tørklædet eller politikken ?
Hvad er det der gør, at visse mennesker ikke føler, at de skal følge danske regler.
 2007-05-01 10:02:05
 michael
Siden hvornår er der indført dresscode i danmark??

Man må da selv bestemme hvad man tager på!

Hvad er vigtigst tørklædet eller politikken?? jeg spørger bare. Det kan da være nok så ligegyldigt om hun har tørklæde på eller ej, bare det hun siger ikke minder om det Pia K siger.

Ord til din mor!
 2007-05-01 11:30:32
 Ellen
Her i Danmark adskiller vi religion og politik, og jeg mener virkelig, hvis de ikke vantro gerne vil ytre sig på talerstolen, så må de efterleve disse regler.
For mig er politikken vigtigst.
Hvis tørklædebæreren mener det samme, tog hun det af uden diskussion og fremlagde sin politiske overbevisning.

Mvh en stærkt vantroende
 2007-05-01 11:56:25
 yasmina
Ingen sku da godt nok fortælle mig hvad jeg skal have på eller ikke have på! Vi lever i et frit land og i moderne tider, der MÅ være plads til selv de forskelle vi ikke altid forstår
 2007-05-01 21:53:39
 Ellen
Det er bestemt ikke fordi jeg ikke accepterer forskellen på mennesker. Jeg har bare meget svært ved at acceptere, at vi gang på gang er nødt til at bøje os for mindretallet... Det er jo sådan med demokrati, at det er flertallet der bestemmer. Hvis politikken virkelig er så vigtig for hende, må hun jo bøje sig for flertallet, eller blive hjemmme og gemme sig bag sit tørklæde.
Det er bare min mening, at som fremmed i et nyt land, må man da nødt til at efterleve de gældende regler for landet.
Sådan er det og det samme ville gælde for os, hvis det var den anden vej.
Basta
 2007-05-02 16:06:09
 Michael
Fremmed? Ville det være et problem hvis jeg havde et tørklæde på?

Det er da yderst undertrykkende ikke at give forskellige mennesker lov til at være forskellige.
 2007-05-02 18:34:52
 Neony
Hvordan bøjer du dig, ved at hun tager tørklæde på? Hmm..
 2007-05-02 18:44:27
 Ellen
Til Michael
Dig med tørklæde, det ville sgu da se åndsvagt ud, men tag du bare tørklæde på.
Diskussionen går jo på folketing og talerstol. I virkeligheden er jeg da fuldstændig ligeglad med hvordan folk klær sig, så længe de accepterer gældende regler for passende påklædning i folketinget.
Prøv en gang at stille f. eks Birthe Rønn Pedersen på talerstolen i bikini, så skulle du fandme høre et ramaskrig.
Jeg er ikke ude på at undertrykke nogen overhovedet. Det skal kvindernes muslimske fædre og mænd nok selv sørge for
 2007-05-02 19:22:13
 Ellen
Til Neony
Jamen hvad bliver det næste.... burka på talerstolen....vi andre må sgu ikke en gang gå ind i banken med styrthjelm på...jeg mener bare at vi bliver nødt til at sætte nogle grænser
 2007-05-02 19:27:02
 yasmina
Folks forskellige overbevisninger burde da kunne gå hånd i hånd. Det åndssvage ved diskussionen er da, at politikerne overhovedet gider gå så meget op i det, det er da indlysende at det de mangler er en hobby af en art, evt pileflet eller maling på stof....til tørklader eller andet smart ;-D
 2007-05-02 21:59:52
 Michael
Jamen er der dresscode i folketinget?

Vi lever i et multietnisk samfund som bliver stadigt mere forskelligt. Vi må da kunne acceptere forskellighed.

Vi har ytringsfrihed i DK men ikke pæklædningsfrihed? .. Gad vide hvad der er farligst - Johnny Nazi Hansens radiostation eller en muslim med tørklæde?

Og selvom man lever i et demokrati skal alle høres. Det er ihvertfald stærkt undertrykkende at kvæle mindretallet. Demokrati er jo ikke så firkantet. Hvis vi er i en gruppe på tyve mennesker og de elleve finder en fælles mening eller har en stærk leder, betyder det jo ikke at de resterende ni ikke har ret til at udfolde deres holdninger.
 2007-05-03 08:15:13
 Niels
Det er på tide at I ser bort fra tørklædet som en et stykke stof eller en del af en dresscode. Tørklædet er i denne henseende et stærkt religiøst symbol og indeholder i sig selv holdninger der ikke hører sig til på en dansk talerstol.

Når en kvinde går med tørklæde er det en betegnelse for at hun er ren. Hermed er det også sagt at dem der ikke gør det er urene.
"Den kvinde som udstiller sit hår betragtes både som uren og som shalmuda (ludder) og er selv skyld i overgreb mod hende , ja hun har selv lagt op til det, og er dermed den, som bærer ansvaret."
citat http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=613

Synes I at det er iorden at gå på talerstolen og sige "Det er iorden at voldtage alle de ludere der ikke går med tørklæde"?

I skal også lige huske at hun ikke er blevet forbudt at gå på talerstolen, så længe hun fjerner hendes tørklæde. Tænk hvis en dansk politiker tog en t-shirt på hvor der stod: "Gud Rocks, Muhammed stinker" Jeg vil ikke synes det er ok og jeg er sikker på at der er nogen islamister der ikke vil acceptere den "forskellighed" at personen er åbenlyst religiøs.
 2007-05-03 10:36:04
 Ellen
Til Niels
Fed kommentar Niels....godt du kom på banen...Jeg begyndte så småt at tro at jeg var helt alene med min mening.
Det er jo præcis det jeg mener...tag tørklædet af og bevis dermed at politikken er vigtigere end religionen

 2007-05-03 16:18:22
 Michael
Til Ellen og Niels: Godt ord igen!!

Jeg synes ikke vi skal lade nogen få hardcore islamisters snævertsynethed gøre os snævertsynede.

Det er jo ikke alle der er tvunget til at gå med tørklæde. Nogen af dem gør det faktisk af egen fri vilje. Det er en del af en kultur som eksistere i vores fælles samfund.

Et samfund med plads til alle, hvor alle kan tage ordet, også de undertrykte.

Mon ikke Burka.dk kan gå som varmt brød nu?
 2007-05-03 17:44:55
 yasmina
Niels: Ja! og ALLE som er kronragede og har tatoveringer og kører på motercykel er kriminelle, og ALLE som hedder Abdi stjæler og voldtager piger og dem der hedder lolita er ludere og ALLE perkere stinker af hvidløg og ALLE danskere er racister og ALLE kinesere hader tibetanere og ALLE som køber ind i aldi er tabere og ALLE som ikke går i mærketøj burde lukke røven!!
Så ja, ALLE som går med tørklæde mener at ALLE andre er ludere. FLOT NIELS! Du gør mig gal, ked af det og virkelig flov over at være dansker!!!

Ps: jeg mindes ikke at ha hørt nogen udtale sig om at "Det er iorden at voldtage alle de ludere der ikke går med tørklæde"! Gad vide hvad min søde, kærlige, smukke, fantastiske, storhjertet muslimske veninde med tørklæde mener om mig...hmm...nok ikke at jeg er en luder!
 2007-05-03 21:57:47
 Niels
Yasmina: Jeg er da glad for at der er nogen der tager min kommentar til sig, men nu må du endelig ikke være flov over at være dansker for det er ikke ALLE danskere der nogen generaliserende meningsdannere.

Når jeg ytrer mig så prøver jeg normalt lige at undersøge terrænet og i dette tilfælde, hvad debatten handler om. Derfor generaliserede jeg tørklædet ud fra et citat, altså ikke en selvopfunden teori. Måske har jeg sat det lidt på spidsen i min egen version men når alt kommer til alt, så har jeg vist ikke tolket meget mere end ordet ”overgreb” til ”voldtægt”! Jeg har bare forholdt mig til det jeg har læst mig frem til, men kunne da rigtig godt tænke mig at høre andre fortolkninger af det religiøse symbol, tørklædet, end dem jeg selv har fundet. Jeg vil også lige pointere at jeg ikke kommenterer på hver enkelt tørklædebærende islamists tanker, men på den symbolværdi tørklædet har!

Jeg er sikker på at din veninde synes du er en rigtig sød pige Men det kunne da være fedt hvis du ville spørge hende – hvorfor – hun gør det.

Her er et lille ekstra citat, som I så må fortolke som I vil så jeg ikke får fingrene i klemme

"De urene har mindre værdi. Af samme grund er tørklædet (hijab) forbudt i offentlige institutioner i Tyrkiet, Tunesien og Frankrig for at bekæmpe den voldsomme forskelsbehandling, hvor kvinder uden tørklæde opfattes som lavtstående individer uden ære."
citat http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=613
 2007-05-03 23:45:33
 yasmina
Og det er jo ganske forfærdeligt, men ikke alle som går med tørklæde tænker på den måde, det er dér jeg vil hen!
 2007-05-04 08:27:25
 Michael
Vi kan kun forandre verden igennem vores egen måde at se den på.

Kan det tænkes at vi kunne bryde grænser og barriere ned ved at vise et godt eksempel og være "large".

Bare fordi visse kredse af det islamistiske tros samfund ligger symbolske værdier i et stykke stof behøver vi jo ikke gøre det.

Og det er jo blot et stykke stof. Det var lidt lissom da vores flag blev brændt.. Altså det er jo bare et stykke stof.. Jeg synes det var hyggeligt at de fandt lidt sammen om en fælles interesse.

Lad os bryde grænser ned. Det vil være med til at vise "dem" at "vi" synes de er ok og måske vil det være med til at de stille og roligt acceptere at vi er nogen ludere og at det er helt ok
 2007-05-04 09:50:58
 Niels
Der jeg vil hen er at, måske er det ikke alle som går med tørklæde der tænker på den måde, men derimod at der er nogen der gør! Jeg er sikker på at dem der går med tørklæde bærer det af en religiøs årsag og det er denne årsag jeg gerne vil finde frem til. Jeg vil godt vove den påstand at størstedelen gør det på grund af ren/uren problematikken, andre gør det sikkert fordi deres mænd/fædre kræver det, andre for ikke at lide overgreb eller for at komme op på en nogenlunde ærefuld status i deres omgangskreds. Jeg tvivler i hvert fald på at de gør det ”bare gør det fordi de har lyst”!
Måske er det lidt som den danske konfirmation hvor unge mennesker gør det fordi deres venner gør det forældrene forventer det og så får man også nogen gaver…

Det jeg vil frem til er at det er et problem hvis vi i et ligestillet (dansk ligestilling er nok en anden diskussion ) og demokratisk samfund billiger denne trosretnings symbol der udstiller kvinden som et mindre værdifuldt væsen samt at man besidder mindre ære hvis ikke symbolet bæres. Og dette hvad enten om symbolets bærer mener det ene eller det andet.
 2007-05-04 23:35:54
 yasmina
Hvorfor overhovedet tænke sådan?? I denne situation er det vigtigt synes jeg, hvad Asmaa Abdol-Hamid har af meninger, jeg vil gerne vide hvad hun går ind for og tror på, altså samfundsmæssigt, og det kan hun for min skyld gøre i det grimmeste hippietøj, jeg er kun interesseret i hendes hjerne. Og så vil jeg skide på om der sidder en flok muslimer og fryder sig over, at hun står der og er ren og vi andre urene, for helt ærligt, hvor mange mennesker har vi ikke i Dk der fryder sig over Pia K???? Vi er meget værre!!

tænk at vi kan bruge så meget tid på så ligegyldig en debat, vi glemmer helt det som er vigtigt. Mange mennesker dør hver gang, well, det er vi vant til, men ligeså snart snakker falder på muslimerne og deres tørklæder eller resten af deres kultur, så ser man at folk kommer op af stolen, og hu-hej hvor har folk pludselig en masse meninger!!
 2007-05-05 08:25:08
 Michael
Jeg kom til at tænke på noget helt andet idag:

Indvandringen af fremmed arbejdskraft og flygtninge startede for nok en 30 år siden.

Det taget i betragtning er DK egentligt en forandringsvillig nation. Hvis vi tænker over hvor gammelt DK er og hvor forankret folkekirken og dennes moral burde være.

Nu har vi Moskeer og muslimsk indvieede kirkegårde. Hvilket jeg egentligt synes er rigtigt godt og storsindet af flertallet og "the right thing to do", når der nu er danskere med anden etnisk baggrund bosat som vores naboer. Jeg er ikke sikker på at en Dansk flygtninge hob ville blive mødt med samme åbenhed andre steder i verden.

Tørklædets symbolik vækker følelser hos folk, følelser af uretfærdighed. Følelser som kvindefrigørelsen kæmpede med tilbage i kridttiden.

Men hvem er vi, at dømme hvad der er rigtigt og forkert for andre at bære på deres hoveder. Vi kan ALLE tale vores mening og holdning, det er den ret vi har i DK.

Jeg ved ikke længere hvor jeg vil hen med denne kommentar... Men det skal ikke afholde mig fra at smide den op!! Det har taget mig et mojerfuggin Kvarter at brygge det.

FUUCK! Jeg ved ikke engang hvad jeg mener mere... Fordømte Niels og dine citater
 2007-05-05 22:22:41
 Ellen
Michael... Til det vil jeg sige...det er godt, at vi kan være enige om at være uenige om nogle ting, og alligevel være lige gode venner af den grund.
Jeg opfatter ikke mig selv som racist, snarere tværtimod, men jeg tar kampen op der, hvor jeg syntes der skal kæmpes.
Kh
 2007-05-06 11:56:31
 Niels
Michael jeg undskylder mine citater, jeg tror du kom til at tale for min / tørklædemodstandernes sag

Jeg mener også til din kommentar at, vi i fællesskab har en ret til at dømme, inden for vores egen grænser. Vi har en ret til at fastsætte et værdigrundlag og et regelsæt som vi her vil leve efter, herunder også fordømme uretfærdigheder.

Ellen det er rart at se at du kæmper hvor du synes der skal kæmpes, for ja der er mange mennesker der dør hver dag af alle mulige årsager, men derfor skal man ikke mane til ligegyldighed og negligere de "mindre" kampe i hverdagen.

...og jeg mener heller ikke at fordi der er nogen der fryder sig over Pia K. i dette land at det retfærdiggør at leve med kvindeundertrykkelse! Man kan være enig eller uenig i Pias politik men det er politik der udelukkende kan blive gennemført med et flertal. Messerschmidt (tidl. DF) gav et kort fuldemands udtryk for ekstrem politik og religion og for det var han nødsaget til at forlade partiet.

Summering: Religionen skal holdes ude af politikken og eftersom tørklædet indeholder en religiøs signalværdi, så skal det ikke tillades.
Den største trussel for verden er en metorit ligesom den der udslettede dinosauerne men det betyder ikke at vi kun skal koncentrere os om at bygge atombomber og rumraketter. Der vil altid være problemer der er mindre end andre, men de stadig skal løses.
 2007-05-07 00:49:34
 Inger Overgaard
Jeg vil gerne komme Ellen til undsætning, hun har fuldkommen ret I alt hvad hun skriver.
Michael jeg synes du på alle måder er en skøn fyr. I et af dine indlæg skriver du ”Jeg kom til at tænke o.s.v.” gjorte du nu også det ? ;o) – jo, det tror jeg godt på, for jeg kunne forstå der var noget du var enig med Niels og Ellen om. Tak for en god oplevelse på Vestergade i lørdags.


Niels, (hvem du end er) du skriver et sted at vi har ret til at fastsætte et værdigrundlag og et regelsæt som vi her i landet vil leve efter. DET er jo hele pointen i disse oplæg imod tørklæder – der må og bør kræves ved lov, at alle der vil bo her i landet dansker såvel som nydansker, flygtninger, indvandrer, sammenførte o.s.v. skal leve efter vores lands regler normer og love hvis de ønsker at være her.

Deres tro må de som vi dansker holde inden for deres egne døre, Moskeer, og hvor de ellers samles. Hvis vi kommer til deres land og ligesindede lande, må vi ikke en gang have et lille guldkors-smykke hængende i en kæde om halsen, vi skal iføre os tørklæder hvis man vil ind i deres kirker, andre steder skal vi tage skoene af o.s.v. hvis vi undlader dette kan det for os få grove konsekvenser, skulle vi så ikke kunne kræve at de tager deres tørklæder og anden hovedbeklædning af når der er på job hvor end det måtte være, og især hvis de ønsker at tale fra vores folketingstol, eller passe vores børn i vores børnehaver, dagplejer, skoler, og andre offentlige steder, der er ingen tvivl om det er et symbol på deres tro, så den kan de lære deres egne børn.
Jeg tror godt at danskerne kan se hvilken indoktrinering der kan blive tale om, for ikke at kalde det – hvervning – hvis børn bliver mødt med den slags fra fødselen af.
Jeg og de fleste dansker ønsker ikke vores dejlige land Danmark lavet om til en muslimsk/islamisk stat, som en af deres, for dem anerkendte leder/imam der boede i England indrømmede på Tv for et par år siden, at meningen var at Danmark skulle være deres første islamiske stat i Europa.
En lille islamisk skoledreng som var blevet uvenner med sin kammerat, udtalte sig også og sagde følgende - min far siger, at når vi bliver flest, så er det os der kommer til at bestemmer, og det har gode gamle Glistrup jo fortalt os for mange år siden –( sig nærmer tiden) Det holder nok i min tid da jeg er 71- men kære danskere - tænk på jeres børnebørn, stil nogle få men ærlige krav til dem der vil dele vores land med os.

Behold tøjet på, men tag de tørklæder af så vil I blive meget mere hørt uanset hvor I taler fra, og hvad I taler om.

Dette skrevet med stor kærlighed til hele menneskeheden










Niels, (hvem du end er) du skriver et sted at vi har ret til at fastsætte et værdigrundlag og et regelsæt som vi her i landet vil leve efter. DET er jo hele pointen i disse oplæg imod tørklæder – der må og bør kræves ved lov, at alle der vil bo her i landet dansker såvel som nydansker, flygtninger, indvandrer, sammenførte o.s.v. skal leve efter vores lands regler normer og love hvis de ønsker at være her.

Deres tro må de som vi dansker holde inden for deres egne døre, Moskeer, og hvor de ellers samles. Hvis vi kommer til deres land og ligesindede lande, må vi ikke en gang have et lille guldkors-smykke hængende i en kæde om halsen, vi skal iføre os tørklæder hvis man vil ind i deres kirker, andre steder skal vi tage skoene af o.s.v. hvis vi undlader dette kan det for os få grove konsekvenser, skulle vi så ikke kunne kræve at de tager deres tørklæder og anden hovedbeklædning af når der er på job hvor end det måtte være, og især hvis de ønsker at tale fra vores folketingstol, eller passe vores børn i vores børnehaver, dagplejer, skoler, og andre offentlige steder, der er ingen tvivl om det er et symbol på deres tro, så den kan de lære deres egne børn.
Jeg tror godt at danskerne kan se hvilken indoktrinering der kan blive tale om, for ikke at kalde det – hvervning – hvis børn bliver mødt med den slags fra fødselen af.
Jeg og de fleste dansker ønsker ikke vores dejlige land Danmark lavet om til en muslimsk/islamisk stat, som en af deres, for dem anerkendte leder/imam der boede i England indrømmede på Tv for et par år siden, at meningen var at Danmark skulle være deres første islamiske stat i Europa.
En lille islamisk skoledreng som var blevet uvenner med sin kammerat, udtalte sig også og sagde følgende - min far siger, at når vi bliver flest, så er det os der kommer til at bestemmer, og det har gode gamle Glistrup jo fortalt os for mange år siden –( sig nærmer tiden) Det holder nok i min tid da jeg er 71- men kære danskere - tænk på jeres børnebørn, stil nogle få men ærlige krav til dem der vil dele vores land med os.

Behold tøjet på, men tag de tørklæder af så vil I blive meget mere hørt uanset hvor I taler fra, og hvad I taler om.
Dette skrevet med stor kærlighed til hele menneskeheden
 2007-05-07 17:22:39
 Inger
Undskyld at jeg kom til at sende indlæget 2 gange.Jeg er jo ikke lige vant til den slags,men nu kan jeg se det jo næsten er det samme som at skrive indlæg i min Blog.

Jeg vil også gerne lige kommentere det Niels skrev et sted om at være uren- nu hvor der er tændt op i kaminen.
Jeg er godt træt af at blive kaldt uren. og vantro. Jeg føler mig og min Gud vanæret hver gang.
Jeg synes, at det er en form for rasisme, de generer min Gud og min tro ved at kalde mig uren, og jeg skal efter deres begreber udrydes, hvornår skal de stå til ansvar for disse udtaelser, lige som vi skal hvis vi kommer til at sige et forkert ord.
Jeg spørger bare.
Men de må tage dem selv i skole og huske på,at de fleste er gæster i vores land, og en stor stor del af dem førsørger vi, i en udsendelse var der nogen af dem jeg tror i Afghanistan, der bare ventede på at komme til Danmark for der skulle de ikke arbejde for pengene, og fik tillige penge til deres børn. Der må være nogen der må kunne forklare dem at det ikke helt er sådan- og dog. Tilbage til tørklæderne. Jeg tror at det med tørklæderne nu er bleven en form for magtkamp, og der for skal der laves en lov om hvordan vi kan leve i smuk samhørighed, uden i mange år endnu at være på nakken af hinanden, for det ene og så det andet.
Stadig skrevet i kærlighed til menneskehedens fremme.
 2007-05-07 18:06:56
 Michael
Har du en blog Inger?

Hvad er adressen om man må være så fri? Sådan noget skal du da fortælle!
 2007-05-07 18:51:10
 Inger
Hej Michael.Sorry jeg først svarer dig nu min gode ven, ja, det har jeg da - skønt min unge alder, dethar vel alle moderne mennesker i dag. Men det er længe siden jeg har skrevet i den, jeg har mere skrevet læserbreve, men så tændte sygo.dk lige min lunte, og så måtte jeg lige lukke lidt harme om retfærdighed o.s.v. ud,sådan er det bare.
V.h. Tv.2 blog Gyldenblonde.
 2007-05-11 17:36:20
 Inger
Og stor respekt for Niels, hans formuleringer, undersøgte citater o.s.v. jeg kan godt lide der erfakta bag ordene V.h En Fan
 2007-05-11 17:52:25
 Michael
Tak Inger.

Har været inde og lure lidt
 2007-05-12 12:11:15
     

Tilføj kommentar


 

Navn

*

Email

*

Website/blog

http://

Kommentar

smile
wink
wink
wink
wink
*
abonner på indlægget

(Din email bliver ikke offenliggjort eller videregivet til andre!)


Alle indlæg
Lilian - "I går var jeg meget uheldig. Jeg kom til at..."
Henrik - "Kosmiske lussinger er dem, der smækkes uden..."
Lilian - "Ja, her er Lilian igen. Sidste måned fik je..."
Bb - "Ja, jeg går og udskyder det næste besøg, fordi ..."
Flemming Hansen - "Våd drøm??? Jeg er godt nok bøsse..."
Flemming Hansen - "Jeg er soldat og trækker tit pikke..."
Michael Kors Handbags Outlet - "asd sa das das..."..."
Michael Kors Handbags - "as dsa das dsa ..."..."
Tanker om livet (284)
Den digitale verden (44)
Waste of time (157)
Everyday life (247)
Film og tv (75)
Fiktion (44)
Corporate (14)
Spørg Sygo (17)
Gæstebloggere (8)
The book (5)
Problemknuser (23)
Den gode idé (17)
Sexuelle eskapader (47)
Politik (14)
Smagsdommeri (36)
Jeg spørger bare (39)
Dagens ord (43)
Er du min far - Se også: lookalike (8)
Er det bare mig eller... (34)
Kender du det... (17)
Så så man lige mig... (24)
Jeg tegner og fortæller (8)
Selvafvikling (9)
3 trin (1)
Januar 2011 (2)
December 2010 (10)
November 2010 (1)
Oktober 2010 (10)
September 2010 (14)
August 2010 (11)
Juni 2010 (1)
Maj 2010 (1)
April 2010 (3)
Marts 2010 (1)
Januar 2010 (4)
December 2009 (13)
November 2009 (12)
Oktober 2009 (21)
September 2009 (21)
August 2009 (25)
Juli 2009 (30)
Juni 2009 (32)
Maj 2009 (35)
April 2009 (31)
Marts 2009 (24)
Februar 2009 (30)
Januar 2009 (40)
December 2008 (26)
November 2008 (36)
Oktober 2008 (36)
September 2008 (29)
August 2008 (27)
Juli 2008 (19)
Juni 2008 (37)
Maj 2008 (22)
April 2008 (22)
Marts 2008 (29)
Februar 2008 (43)
Januar 2008 (43)
December 2007 (21)
November 2007 (28)
Oktober 2007 (40)
September 2007 (17)
August 2007 (27)
Juli 2007 (34)
Juni 2007 (34)
Maj 2007 (24)
April 2007 (21)
Marts 2007 (21)
Februar 2007 (21)
Januar 2007 (33)
December 2006 (19)
November 2006 (22)
Oktober 2006 (19)
September 2006 (23)
August 2006 (29)
Juli 2006 (33)
Juni 2006 (8)